O czym musisz pamiętać podczas tworzenia strony internetowej?
Poradnik krok po kroku (część 1)

Chcesz rozwinąć swój biznes w Internecie i zwiększyć grono klientów? Strona internetowa i własne miejsce w Sieci jest bardzo ważne. Pozwoli Ci dotrzeć do większej ilości odbiorców i zdobyć ich uznanie. Aby potencjalny klient znalazł Cię w Internecie i z przyjemnością przeglądał zawartość Twojej strony, warto, byś pamiętał o kilku podstawowych elementach.

O czym musisz pamiętać podczas tworzenia strony internetowej Poradnik krok po kroku (część 1) 1

Projekt strony internetowej

Na tym etapie rozpoczyna się droga do wymarzonej strony www. Zanim zaczniesz szukać wykonawcy lub firmy do jej stworzenia, powinieneś zastanowić się nad kilkoma rzeczami.
  • Jaka jest tematyka strony?
  • W jakim celu chcesz ją stworzyć?
  • Co ma się na niej znaleźć?
  • Jaką wartość ma przynieść osobom, które na nią trafią?
  • Jakim budżetem dysponujesz?
O czym musisz pamiętać podczas tworzenia strony internetowej Poradnik krok po kroku (część 1) 2
Jeżeli odpowiedziałeś już na wszystkie pytania, możesz śmiało zgłosić się do osoby, która profesjonalnie zajmuje się tworzeniem stron internetowych. Nie udało Ci się znaleźć odpowiedzi na wszystkie pytania? Nie zniechęcaj się. Skorzystaj ze wsparcia i doświadczenia web designera, który chętnie doradzi i podpowie przy tworzeniu projektu. Wyceni i przedstawi kosztorys projektu.

Elementy must-have Twojej strony www

Strona główna

Podstawą sukcesu każdej strony internetowej jest jej wizytówka, czyli strona główna. To ona ma przykuć uwagę odwiedzającego i zachęcić do zwiedzania jej głębiej. Autorski szablon i wyjątkowy design przyciągnie ludzi, którzy będą poszukiwać czegoś dla siebie. Warto pamiętać, aby wizytówka naszej strony nie była zbyt długa i przesycona treścią. Powinna dzielić się na sekcje z krótkim, zachęcającym opisem i odnośnikiem do podstron.
Na stronie głównej powinny znaleźć się takie elementy jak:

O czym musisz pamiętać podczas tworzenia strony internetowej Poradnik krok po kroku (część 1) 3
  • obraz, baner, filmik przedstawiający główny tekst, motto, opis firmy;
  • oferowany zakres prac: może być w postaci kafelków lub listy (firma, portfolio, sklep);
  • lista ostatnich postów (blog);
  • lista lub karuzela produktów (sklep);
  • lista lub karuzela firm, z którymi współpracujesz (firma, portfolio, sklep);
  • o nas/o mnie – krótki opis, kim jesteś/jesteście;
  • recenzje, opinie.

Nagłówek i stopka

Kolejnym elementem, bez którego nie wyobrażamy sobie strony internetowej, to nagłówek i stopka.

Nagłówek strony internetowej jest pierwszym elementem widocznym po jej otwarciu. Znajduje się na samej górze strony i często podczas przewijania jest przyklejony do górnego ekranu. Ważne, aby jego wygląd był lekki i stanowił jedynie dodatek do całego wyglądu strony. Warto w nim umieścić logo firmy, menu nawigacyjne strony oraz ikony związane z social mediami. Jeżeli chcemy coś wyróżnić na naszej stronie lub ułatwić odwiedzającym dostęp do danego elementu, podstrony lub produktu, możemy dodać jego nazwę. Pozwoli to w łatwy i szybki sposób dostać się do niego.

Stopka jest tzw. podsumowaniem zawartości strony. Znajduje się na samym dole strony. Warto w niej umieścić skrócone menu nawigacyjne, dane kontaktowe, godziny otwarcia (w przypadku sklepu), logo firmy. Często dodawany jest także formularz kontaktowy, który pozwala odwiedzającym na szybki kontakt z Tobą.

Jest to też szczególne miejsce do zamieszczenia wszelkich odnośników prawnych typu:

  • polityka prywatności,
  • regulamin strony,
  • polityka cookies,
  • reklamacje,
  • dostawy,
  • zwroty,
  • prawa autorskie.

To na razie tyle w pierwszej części tworzenia strony internetowej. W następnym wpisie pokażę Ci, co powinieneś umieścić w zakładce o nas oraz kontakt. Zobaczysz także, czym powinieneś kierować się podczas wyboru elementów na stronę internetową oraz jak kolory dobrane na stronie www wpływają na liczbę odwiedzających.